Vissza Olvasd tovább

Szabadítsd fel magad

Hogyan küzdjünk meg a szexuális és érzelmi terhekkel

Majdnem mindenki cipel valamilyen terhet, de bármi is történt veled a múltban, a jövődet te irányítod. Ha megküzdesz a terheiddel, leveszel egy adag súlyt a válladról. Néhány általános problémáról olvashatsz az alábbiakban.

  1. Elkötelezettségtől való félelem: talán rossz kapcsolati mintákat láttál gyermekkorodban, és azt tanultad meg, hogy a szerelem tönkretehet. Az is lehet, hogy valaki összetörte a szíved és úgy érezted, a szerelem nem ér meg ennyi fájdalmat. Nem kell feltétlenül kapcsolatban élni – sokan boldogok szingliként is -, de ha azt veszed észre, hogy gyakran leszel fülig szerelmes, majd azonnal visszatáncolsz, ha a szerelmed viszonozzák, vagy érzelmi elköteleződés nélkül tartasz magad mellett embereket, a problémád saját magad és mások számára is káros lehet. Nincs olyan segítség, ami varázsütésre megoldja a gondot, de ha megvizsgálod a korábbi kapcsolataid mintáját és végiggondolod, boldoggá tettek-e, az segít átlátni, mit miért teszel. Ne erőszakolj magadra egy kapcsolatot, ha nem állsz rá készen, de próbáld meg különválasztani a valódi érzéseket a tanult negatív mintáktól. Ha nem állsz készen a szerelemre, legyél őszinte a partnereddel. Ha csak fizikai kapcsolatot keresel, mindig törekedj a biztonságra! 
  2. Elhagyatottságtól való félelem: a válás igen gyakori manapság, és ez csak egy szempont a sok közül, ami az elhagyatottságtól való félelmet kiváltja. Ez túlzott ragaszkodáshoz, függőségi kapcsolatokhoz vezethet, és ironikusan szólva azt eredményezheti, hogy eltaszítod magadtól azokat, akik szeretnek, hogy bebizonyítsd, félelmeidnek volt alapja. Tanuld meg szeretni magad, és sokkal több esélyed lesz egy boldog, egészséges kapcsolatra.
  3. Önszabotázs: Ha úgy érzed, nem vagy szeretetre méltó, könnyen tönkreteheted az életed, mert nem hiszed el, hogy megérdemled a boldogságot. Az ivás, a kábítószerezés és a káros szex (például szex olyan emberekkel, akik nem elérhetők) azt jelzik, hogy nem értékeled eléggé magad. A partnereink visszatükrözik, ahogy magunkat érezzük, ezért az önutálat negatív kapcsolatokat eredményezhet. 

A teher sokféle formában jelentkezhet, és semmi szégyellnivaló nincs abban, ha segítséget kérünk a megoldáshoz. A tanácsadás segíthet, ha egyedül nehezen küzdesz meg vele, a támogató családtagokhoz és barátokhoz hasonlóan. Legyél őszinte magaddal, vállalj felelősséget a visszatérő mintákért (ez nem azt jelenti, hogy a megtörtént rossz dolgok a te hibáid voltak, de ha azt választod, hogy benne maradsz egy rossz helyzetben, az a saját önértékelésedet tükrözi) és mindenekfelett szeresd önmagadat! Csinálj olyan dolgokat, amiket élvezel, vigyázz a testedre és önbecsülésed is nőni fog – talán magasabbra, mint korábban bármikor!

"A partnereink visszatükrözik, ahogy magunkat érezzük, ezért az önutálat negatív kapcsolatokat eredményezhet."