Vissza Olvasd tovább

Könnyen jön, könnyen megy

Orgazmusproblémák nőknél

A hollywoodi filmekben az orgazmus mindig könnyen jön, kölcsönös és a párok tagjai pont egyszerre érik el. A valóságban viszont sok nő küzd azzal, hogy kielégüljön a partnerével, míg mások ’túl gyorsan’ elmennek. Az orgazmus összetett dolog, de minél jobban érted, annál könnyebben elérheted. A leggyakoribb problémák ezek lehetnek:

  1. Az orgazmus hiánya: ennek fizikai vagy lelki okai lehetnek – de az is lehet, hogy az előjáték nem elég. Vannak nők, akik nehezen nedvesednek be megfelelően. Másoknál a vágy hiányzik. Lehet, hogy a tested így hozza tudtodra, hogy nem állsz igazán készen arra, hogy szeretkezz a partnereddel. Reagálhatsz így egy traumatikus szexuális élmény miatt is, de többféle fizikai oka is lehet. Ha csak ritkán történik ez meg veled, ne aggódj – ez teljesen normális. Ha viszont rendszeresen, akkor menj el az orvosodhoz egy kivizsgálásra.
  2. Vaginizmus: ez egy olyan állapot, amikor a hüvely annyira összehúzódik, hogy a behatolás fájdalmassá vagy akár lehetetlenné válik. Ennek szintén fizikai vagy lelki okai lehetnek. Többféle módon kezelhető, ezért fordulj orvoshoz: nem kell szégyellned magad emiatt, és minél korábban foglalkozol a problémával, annál gyorsabban megoldódhat.
  3. Túlzott nedvesedés/orgazmus: néhány nő azon aggódik, hogy túl könnyen elmegy és/vagy túlságosan nedves lesz az előjáték vagy a szeretkezés során, így nagyon lecsökken a súrlódás és a szexuális élvezet. Segíthet, ha elszaladsz a vécére és letörlöd a felesleget, de azért egy részét hagyd ott, ha szeretkezni szeretnél, mert azért van, hogy megkönnyítse a behatolást. A Kegel-gyakorlatok segíthetnek izmaid erősítésében, így szex közben összeszoríthatod őket, hogy mindketten jobban érezzétek egymást.
  4. A csikló érzékenysége: vannak nők, akiknek a csiklója túl érzékeny az érintésre (és a legtöbb nő csiklója érzékennyé válik az orgazmust követően). Ilyenkor inkább hátulról behatolós pozíciót válasszatok, például a kutyapózt, és közvetetten ingereld a csiklót, például fogd tenyeredbe a szeméremdombot, vagy nyelveddel izgasd a szeméremajkakat, de a csiklót ne, így elkerülheted a kellemetlen érzést. Ne feledd, hogy a fájdalom a tested vészjelzése, ezért ha folyamatosan érzed, fordulj orvoshoz és vizsgáltasd meg magad. Jobb félni, mint megijedni!

"A fájdalom a tested vészjelzése, ezért ha folyamatosan érzed, fordulj orvoshoz és vizsgáltasd meg magad."