Vissza Olvasd tovább

Félénk vagy a szexben?

A szexuális magabiztosság fejlesztése

Sokszor azt feltételezzük, hogy bennünket kivéve mindenki más nagyon magabiztosan mozog a hálószobában, pedig a legtöbbünkben van némi bizonytalanság vagy aggodalom a szexszel kapcsolatban. Egy kis erőfeszítéssel nagyobb magabiztosságra tehetsz szert a hálószobában.

  1. Légy őszinte: Ez nem azt jelenti, hogy fel kell sorolnod a partnernek, mit nem szeretsz magadon, hanem, hogy megosztod a kedveseddel, ha szégyenlősnek, idegesnek vagy bizonytalannak érzed magad, így nem kell olyasmit tenned, amit nem szeretnél.
  2. Ismerd meg önmagad: Nehéz magabiztosan viselkedni a partnereddel szemben, ha nem tudod, mit is akarsz. Itt nem csak a dolgok fizikai oldaláról van szó. A fantáziálás segítségével kiderítheted, mennyire érzed magad jól különböző szexuális szerepekben. Csak rajtad múlik, hogy ezeket megéled-e a valóságban is.
  3. Légy tájékozott: Ismerd meg a férfi és a női test anatómiai felépítését, és kérdezd meg a partneredet, mi okoz neki örömöt. A jó szeretőnek nem feltétlenül kell gondolatolvasónak vagy kígyóembernek lennie – csupán szem előtt kell tartania a partnere (és a saját) örömét.
  4. Fokozatos vetkőzés: Ha elégedetlen vagy valamelyik testrészeddel, ne stresszeld magad első alkalommal a vetkőzéssel. A kezdeti ismerkedés időszakában semmi rossz nincs abban, ha magadon hagysz néhány ruhadarabot: a bizalom növekedésével egyre többet megmutathatsz magadból partnered számára. Azonban ne ragadj le ennél a pontnál: ez csupán egy lépés ahhoz, hogy magabiztosan megszabadulhass minden ruhadarabodtól. Ne aggódj, ha a kedvesed szexelni akar veled, biztosan tetszik neki, amit lát.
  5. Beöltözés: Ez ugyancsak egy lépés lehet a végcél felé, mindazonáltal sokan izgatónak tartják a szexis fehérnemű, vagy éppen álarc viselését (itt ne George Bush volt amerikai elnökre gondoljunk elsősorban, hanem a velencei álarcosbálra). Meglepőnek tűnhet, de a ruhák segíthetnek nekünk, hiszen ha eljátsszuk, hogy magabiztosak vagyunk, végül tényleg azzá válhatunk.
  6. Légy fitt: A testmozgás és az egészséges életmód nem csupán a külsődre van jó hatással – a kedélyállapotodat is előnyösen befolyásolja. Még jobb, ha szerelmeddel együtt sportolsz, így mindketten élvezhetitek az endorfinok és a nagyobb vitalitás kedvező hatását.

"Ha szereted önmagad, nő a szexuális magabiztosságod is"